Zmień kontrast strony na zgodny z WCAG Powiększ czcionkę na stronie
Telefon wsparcia: (22) 270 11 65          Porady mailowe: psycholog-(na)-stowarzyszenieanimo.pl

Przez ostatnie kilka miesięcy, dzięki współpracy Stowarzyszenia „W sieci offline” (Marty Orleckiej i Dagmary Dąbkowskiej) oraz Malwiny Huńczak – psycholog i psychoterapeutki, powstawała wyjątkowa publikacja. “Notatnik. Odporność psychiczna.” – elektroniczna książka w 3 częściach, którą napisałyśmy pro bono i udostępniamy bezpłatnie. Nie jest to jednak “zwykła książka”, ale ilustrowany notatnik z bardzo konkretnymi narzędziami i wspierającymi ćwiczeniami, które pomagają rozwijać higienę i odporność psychiczną.

Z okazji kończących się świąt Wielkanocnych mamy dla Was w prezencie kolejną, drugą część wyjątkowej bezpłatnej publikacji o odporności psychicznej, której patronujemy.

Jak piszą Autorki publikacji: Nie jest to „zwykła książka”, ale ilustrowany notatnik w 3 częściach z bardzo konkretnymi narzędziami i wspierającymi ćwiczeniami, które pomagają rozwijać higienę i odporność psychiczną. Pierwsza część książki została opublikowana na Dzień Kobiet, drugą publikujemy dziś, a trzecia zostanie udostępniona już 1 czerwca.

Czym jest odporność psychiczna?

Odporność psychiczna jest umiejętnością wracania do stanu równowagi. A skoro jest umiejętnością, oznacza to, że można się jej uczyć oraz ją rozwijać.
WAŻNE: nie chodzi o to, aby cały czas być w równowadze. Chodzi o to, aby umieć do niej wracać.
W uproszczeniu można powiedzieć, że odporność psychiczna
(jako umiejętność) składa się z mniejszych umiejętności, które omawiamy w kolejnych rozdziałach Notatnika

Część I:
1. Rozładowywanie napięcia
2. Efektywne odpoczywanie i ładowanie baterii na zapas

Część II:
3. Radzenie sobie z gonitwą myśli
4. Wspierające myślenie
5. Wdzięczność

Część III:
6. Samowspółczucie (self-compassion)
7. Asertywność
8. Uważność i potrzeby

Skąd pomysł na Notatnik?

Dużo się słyszy: myśl pozytywnie, odpoczywaj regularnie, dbaj o siebie. Tylko… jak to konkretnie robić i co to konkretnie znaczy? Zazwyczaj nikt tego nas nie uczył. Dlatego, korzystając z NVC, psychologii pozytywnej, self-compassion w Notatniku znajdziesz podsumowanie “jak”: jak rozwijać odporność psychiczną i dbać o ogólny dobrostan. Krótko, konkretnie i na temat, bo to materiał dla zabieganych kobiet.

Notatnik można ściągnąć bezpłatnie. A każdego, kto z niego skorzysta, zachęcamy do wsparcia organizacji: Stowarzyszenie Animo – Odważ się żyć!, której celem jest pomoc osobom doświadczającym zaburzeń lękowych, m.in. poprzez prowadzenie telefonu wsparcia (bezpłatna pomoc udzielana przez psychologów). Pamiętaj – pomagając innym, robisz również coś dla siebie, bo pomaganie też poprawia samopoczucie.

Życzymy wspaniałych odkryć, doświadczeń i eksperymentowania z Notatnikiem.

POBIERZ PDF

Z materiału: “Notatnik. Odporność psychiczna. Część I” można korzystać nieodpłatnie i w dowolnym celu, w tym przetwarzać i udostępniać – powołując się na autorów.

AUTORSTWO TREŚCI:
Marta Orlecka – stowarzyszenie “w sieci offline” | https://facebook.com/wsiecioffline
Malwina Huńczak – psycholog, psychoterapeutka | https://facebook.com/malwinahunczak
PROJEKT GRAFICZNY: Dagmara Dąbkowska | dagmaradabkowskadesign-(na)-gmail.com
REDAKCJA MERYTORYCZNA: Malwina Huńczak – psycholog, psychoterapeutka

Razem możemy zmienić świat osób z zaburzeniami lękowymi!



WESPRZYJ DZIAŁANIA STOWARZYSZENIA ANIMO